6 (19) серпня святкує наша Церква празник
світлого Господнього Преображення. Завданням цього празника є звеличати славну
подію з життя Ісуса Христа, яка й дала назву цьому святу - Преображення, що його
деякі святі отці називають другим Богоявленням. Важливість цієї події можна
пізнати і з того, що її записали аж три Євангелисти: Матей, Марко й
Лука.
Три апостоли - Петро, Яків і Іван - вийшли
разом із Христом на гору Тавор, де відбулося Преображення Господнє. Воно
супроводжувалося явленням старозавітних пророків Мойсея і Іллі. Вони говорили з
Христом про Його близький відхід до Бога Отця. Далі Євангеліє оповідає про те,
що усіх осінила світла хмара, і з неї лунав голос: «Цей є Син Мій улюблений;
Його слухайте».
Господь зійшов на гору не один. Він узяв із
собою трьох учнів. На горі Тавор у них відкрився інший, духовний зір, і вони
змогли побачити Світло, що перетворило Христа. Після цього Спаситель уперше
заговорив про Свою мученицьку кончину і воскресіння. У той час Апостоли не
зрозуміли Його, тому що, згідно з єврейською традицією, бачили в Христі
майбутнього земного царя і визволителя від іноземного панування. Христос же
готувався до Хресних страждань і принижень Голготи і показав трьом учням Своє
Переображення, щоб вони засвідчили Його Божественну природу і добровільну згоду
на Хресну муку.
Суть Преображення розкривається в Його
символах. Гора - це безмовність, відокремлене місце, де легше молитися, а добра
молитва допомагає з’єднанню нашого неспокійного розуму з Богом. Тавор у
перекладі означає чистоту, світло. Той, хто приходить до усвідомлення своїх
вчинків і щиро-сердечно кається у вчиненому, звільняється від бруду і може
прийняти Божественне Світло. У прагненні до знаходження цього Світла, до
обожнення людської природи бачить християнське навчання духовний сенс
життя.
|